علت خشک شدن دهان سگ
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

علت خشک شدن دهان سگ چیست؟

در برخی از مواقع بنا بر دلایلی دهان سگ به طور غیر عادی خشک می‌‏شود. در چنین شرایطی میزان عملکرد غدد بزاق دهان سگ کاهش می‌‏یابد. این امر می‏‌تواند نشان دهنده وجود یک بیماری خطرناک و ناگوار در بدن سگ باشد. از این رو، بایستی در چنین اوقاتی برای درمان سگ به دامپزشک آنلاین سگ مراجعه نمایید. در این بخش قصد داریم به پاسخ علت خشک شدن دهان سگ چیست و نحوه درمان آن بپردازیم پس با ما همراه باشید.

علل خشک شدن دهان سگ

بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‏‌شوند که علت خشکی دهان سگ چیست؟ طبق گفته petMD در برخی از مواقع بیماری‏هایی همچون اسهال و استفراغ مداوم، ویروس‏های مختلف، تب، گرمازدگی و کمبود مصرف آب سبب خشکی دهان سگ می‏‌شوند. در چنین مواقعی آب موجود در بدن سگ به طور کامل دفع یا تبخیر شده و میزان انرژی آن کاهش می‏‌یابد. فراموش نکنید که خوراندن غذای ناسالم و فاسد شده به سگ نیز می‏‌تواند سبب خشک شدن دهان آن نیز شود. لازم به ذکر است که در چنین شرایطی بایستی سریعا برای درمان سگ اقدام کنید تا بتوانید آن را از مرگ نجات دهید.

راهکارهای درمان خشکی دهان سگ

خوشبختانه امروزه راهکارهای بسیار زیادی برای درمان خشکی دهن سگ وجود دارند. شما می‏‌توانید با استفاده از سرم رینگر لاکتات، خشکی دهان سگ خود را به طور موقت برطرف سازید. البته در چنین مواقعی باید با دامپزشک متخصص مشورت نمایید. فراموش نکنید که محلول الکترولیت نیز می‏‌تواند تمایل سگ را برای نوشیدن آب چندین برابر افزایش دهد. برای استفاده از محلول الکترولیت، باید ۱ الی ۲ میلی لیتر آن را با آب سگ مخلوط نمایید.

پیشگیری از بیماری خشکی دهان سگ

اگر مشاهده نمودید که سگ شما دچار اسهال و استفراغ شدید است، بایستی برای خرید محلول الکترولیت اقدام نمایید و آن را با آب آشامیدنی سگ مخلوط کنید تا بتوانید از حاد شدن بیماری خشک دهان آن جلوگیری کنید. استفاده از سرم رینگر لاکتات نیز می‌‏تواند سبب بهبود وضعیت جسمی سگ شود. اما در نظر داشته باشید که باید پیش از انجام هر کاری، با دامپزشک متخصص و با تجربه در این زمینه مشورت نمایید تا بتوانید به بهبود سلامتی سگ خود کمک کنید.

خوندن این مطلب براتون مفیده: چگونه سگ را تربیت کنیم که دستشویی نکند؟

کلام آخر

همانطور که در بخش‏های قبل ذکر شد، خشکی دهن سگ می‏‌تواند نشانه یک بیماری خطرناک در جسم آن باشد. از این رو، اگر مشاهده نمودید که دهان سگ به طور کامل خشک شده، بایستی سریعا مشکل را با دامپزشک آنلاین سگ مطرح کنید تا متخصصان راهکارهایی برای بهبود وضعیت جسمی آن به شما ارائه دهند.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --