دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

شرایط تکثیرمرغ عشق

شرایط تکثیرمرغ عشق!

برای تکثیر مرغ عشق نیاز به وسایل خیلی گران و زحمت زیاد نیست، کافی است به آن دل بدهید و واقعا حوصله داشته باشید.

۱- به ازای هرجفت مرغ عشقی که دارید یک خانه تخم بگیرید، بهتر است خانه پلاستیکی باشد (در بازار هم خانه چوبی و هم پلاستیکی موجود است، برای شروع لانه پلاستیکی بهتر می باشد چون به راحتی قابل شست و شو بوده و مثل چوب نیست که موجودات ذره بینی لای درزها و سوراخهایش رشد کنند) بعد ها که تجربه کسب کردید می توانید از لانه های چوبی استفاده بکنید.

۲- لانه را بعد از خرید با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید و ۲ ساعت در معرض نور آفتاب بگذارید تا کاملا ضدعفونی و خشک شود.

۳- لانه را نه خیلی بالا و نه خیلی پایین قرار دهید، بلکه آن را وسط قفس قرار دهید. توجه داشته باشید که یک میله در مقابل سوراخ لانه قرار دهید تا پرنده بتواند راحت به درون آن داخل شود.

۴-  مرغ عشق را با انواع میوه ها مثل سیب، گلابی، پوست هندونه و انواع سبزیها مثل شوید و هویج و جعفری تغذیه کنید. هرگز جوانه گندم که یک غذای ایده آل و مقوی است را فراموش نکنید. همواره آب تازه در اختیار مرغ عشق های خود قرار دهید. بهتر است به آب آن ها، هفته ای یک الی دو بار، مواد افزودنی مثل ویتامین اضافه شود.

۵- قفس را در جایی قرار دهید که نه سرد سرد باشد و نه گرم گرم و در معرض باد شدید قرار نگیرد.

 

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --