علت زخم شدن بینی سگ
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

علت زخم شدن بینی سگ چیست؟

بر خلاف بسیاری از حیوانات خانگی ، سگ‌‏ها دارای سیستم بدنی بسیار حساسی هستند. در برخی از مواقع بخش درون بینی سگ‏‌ها بنا بر دلایلی زخم می‌‏شود و عملکرد حس بویایی و تنفس آن‏‌ها مختل می‏‌گردد. در چنین شرایطی، برای ترمیم زخم بینی سگ و بازگرداندن حس بویایی آن، باید به کلینیک‏‌های دامپزشکی مراجعه کنید. در این بخش قصد داریم به پاسخ سوال علت زخم شدن بینی سگ چیست، بپردازیم پس با ما همراه باشید.

دلیل زخم شدن بینی سگ

یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می‏‌آید، این است که علت زخم شدن بینی سگ چیست؟ طبق گفته wag به طور کلی عواملی همچون:

۱-آلرژی

۲-کم آبی بدن

۳-سرماخوردگی

سبب زخم شدن بینی سگ می‏‌شوند. فراموش نکنید که در چنین مواقعی حس بویایی سگ تضعیف می‏‌شود و عمل تنفس آن مختل می‏‌گردد. به همین دلیل، در این شرایط باید سریعا برای درمان آن اقدامات لازم را به عمل آورید.

۱-آلرژی

از مهم‏ترین دلایل زخم شدن بینی سگ، می‏‌توان به آلرژی اشاره نمود. سگ‌‏ها دارای بینی بسیار حساسی هستند. از این رو، در برخی از مواقع حساسیت و آلرژی سبب زخم شدن بخش داخلی بینی آن‌‏ها می‌گردد. برای آن که بتوانید تا حدودی از زخم شدن بینی سگ جلوگیری نمایید، پیشنهاد می‏‌شود غذا و آب آن‌‏ها را در ظروف فلزی قرار دهید چرا که اکثر سگ‏‌ها به ظروف پلاستیکی آب و غذا حساسیت دارند.

اگر در خانه سگ دوستداشتنی دارید این مطلب را از دست ندهید: علائم در رفتگی لگن سگ

۲-کم آبی بدن

کم آبی بدن، از دیگر علت‌‏های زخم شدن بینی سگ به شمار می‌‏آید. زمانی که میزان آب موجود در بدن سگ کاهش یابد، میزان رطوبت پوست آن نیز کاسته می‏‌گردد. در چنین شرایطی بخش درونی دماغ سگ به طور مکرر خشک می‏‌شود و در نتیجه ترک می‏‌خورد. در این مواقع، شما می‌‏توانید با استفاده از محلول الکترولیت، تا حدودی مشکل کم آبی بدن سگ خود را برطرف نمایید.

کم آبی دلیل زخم شدن بینی سگ

۳-سرما خوردگی

سرما خوردگی، سبب افزایش ترشحات بینی و مغز سگ می‏‌گردد. در چنین شرایطی، بخش درونی بینی سگ به واسطه ترشحات بینی و مغز دچار خشکی و زخم می‏‌شود. فراموش نکنید که در این مواقع شما می‌‏توانید این مشکل را با استفاده از مولتی ویتامین‏‌های مخصوص حل کنید.

درمان زخم بینی سگ

شما می‏‌توانید زخم بینی سگ را به بهترین شکل ممکن درمان کنید و حس بویایی قوی آن را باز گردانید. برای انجام این کار، پیشنهاد می‏‌شود از داروهای مخصوص و مولتی ویتامین‏‌های مرغوب استفاده نمایید. البته پیش از انجام هر اقدامی باید دامپزشک آنلاین سگ مشورت کنید تا بتوانید بهترین راهکارها را برای رفع این مشکل فرا بگیرید.

سخن پایانی

همانطور که در بخش‏‌های قبل ذکر شد، بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‏‌شوند که علت زخم شدن بینی سگ چیست؟ به طور کلی، عواملی همچون آلرژی، سرماخوردگی و کم آبی بدن سبب زخم شدن بینی سگ‏‌ها می‏‌شوند. در چنین مواقعی شما می‏‌توانید با دامپزشک آنلاین سگ مشورت کنید و بهترین راهکارها را برای رفع این مشکل فرا بگیرید و به وضعیت جسمانی سگ خود بهبود ببخشید.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --