چگونه سگ را تربیت کنیم که دستشویی نکند؟
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

چگونه سگ را تربیت کنیم که دستشویی نکند؟

این موضوع که چگونه سگ را تربیت کنیم که دستشویی نکند، به یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی که سگ دارند، تبدیل شده است. در صورتی که سگ در جای نامناسب یا در خانه مدفوع کند، بوی نامطبوعی ایجاد شده و همچنین باعث گسترش بیماری‌ها و انگل‌ها می‌شود. علاوه بر این، تمیز کردن این خرابکاری می‌تواند دشوار و زمان‌بر باشد. از آنجایی که سگ‌ها حیوانات باهوشی هستند با آموزش صحیح می‌توانند یاد بگیرند که جای مناسب دستشویی کجاست. در ادامه، نحوه آموزش دستشویی به سگ بالغ و توله سگ را به شما خواهیم گفت. با این حال تا زمانی که سگ یاد می‌گیرد کجا دستشویی کند، باید علائم دستشویی داشتن سگ را بشناسید تا خودتان زودتر او را به دستشویی ببرید و از فاجعه جلوگیری کنید.

علائم دستشویی داشتن سگ

علائمی مانند پارس کردن یا خراشیدن در، چمباتمه زدن، بی‌قراری، بو کشیدن یا دور زدن می‌توانند از نشانه‌های دستشویی داشتن سگ باشند. وقتی این علائم را دیدید، فوراً افسار را بگیرید و او را به محل دستشویی خود ببرید. اگر سگتان دستشویی کرد، او را تحسین کنید و پاداش دهید.

آموزش دستشویی به سگ بالغ

  • برای بیرون بردن سگتان برنامه منظمی تنظیم کنید. این به سگ شما کمک می‌کند تا به یک روال عادت کند و یاد بگیرد که چه زمانی برای موقع بیرون رفتن و مدفوع کردن است.
  • یک نقطه معین برای دستشویی کردن سگ انتخاب کنید. هر بار که به بیرون از منزل می‌روید، سگ خود را به آن نقطه ببرید تا بفهمد که اینجا جایی است که برای مدفوع کردن مناسب است.
  • وقتی سگ شما در محل تعیین شده مدفوع می‌کند، به او پاداش دهید.

آموزش دستشویی به توله سگ

  • توله سگ خود را مرتباً – حداقل هر دو ساعت – و بلافاصله پس از بیدار شدن، در حین و بعد از بازی و بعد از خوردن یا نوشیدن بیرون ببرید.
  • یک مکان خاص برای دستشویی کردن سگ انتخاب کرده و هر بار او را با قلاده به آنجا ببرید.

ویژگی‌های جای دستشویی سگ

  • بیرون از مناطق پرتردد حیاط یا داخل منزل خود یک مکان مخصوص دستشویی سگ را انتخاب کنید.
  • بهتر است یک پد یا توالت سگ تهیه کنید تا روی آن دستشویی کند.
  • پد یا توالت سگ خود را متناسب با سایز او انتخاب کنید تا احساس راحتی داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: روش تمیز کردن موی حیوانات خانگی از فرش و موکت

منبع: americanhumane و humanesociety

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

نازنین گودرزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --