علت ریزش موی سگ هاسکی
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

علت ریزش موی سگ هاسکی چیست؟

ریزش مو در بسیاری از سگ‌‏ها بخصوص سگ با نژاد هاسکی، امری طبیعی است. اما در برخی از مواقع میزان ریزش موی سگ هاسکی چندین برابر افزایش می‌‏یابد. در چنین مواقعی سریعا مشکل را با پزشک متخصص مطرح نمایید تا بتوانید جلوی ریزش فراوان موی سگ هاسکی را بگیرید. در این بخش قصد داریم به شرح پاسخ سوال علت ریزش موی سگ هاسکی چیست، بپردازیم پس با ما همراه باشید.

علل ریزش موی سگ هاسکی

بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‏شوند که علت ریزش موی سگ هاسکی چیست؟ عواملی همچون:

۱-قارچ پوستی

۲- عملکرد نادرست غدد فوق کلیوی

سبب افزایش ریزش میزان موی سگ هاسکی می‌‏شوند. البته در نظر داشته باشید که ریزش ورزانه موی سگ هاسکی تا حدودی عادی است. اما اگر مشاهده نمودید که میزان ریزش موی سگ هاسکی بیش از حد مجاز است، بایستی برای درمان آن اقدام نمایید.

۱-قارچ پوستی

طبق گفته The Nest از مهم‏ترین علت‌‏های ریزش موی سگ هاسکی، می‏‌توان به قارچ پوستی اشاره نمود. قارچ پوستی، سبب از بین رفتن و سست شدن ریشه مو در زیر پوست سگ می‌‏گردد. از مهم‏ترین نشانه‏‌های قارچ پوستی، می‏‌توان به قرمز شدن پوست و ریزش شدید موی بدن سگ اشاره نمود. در چنین شرایطی، برای از بین بردن قارچ پوستی بدن سگ باید از شامپوهای مخصوص به همراه سرم و داروهای ضد عفونی کننده استفاده نمایید.

۲-عملکرد نادرست غدد فوق کلیوی

شاید این مسئله برایتان کمی عجیب باشد اما باید بدانید که عملکرد نادرست غدد فوق کلیوی در سگ‌ ها، سبب افزایش ریزش مو بدن آن‏‌ها می‌شود. غدد فوق کلیوی سگ‏‌ها، قادر به ترشح استروژن است. کاهش یا افزایش بیش از حد مجاز استروژن در خون، سبب افزایش ریزش موی سگ هاسکی می‏‌گردد. در این مواقع باید سریعا به کلینیک‏‌های دامپزشکی برای درمان سگ هاسکی خود مراجعه نمایید.

راهکارهای کاهش ریزش موی سگ هاسکی

همانطور که در قسمت‏‌های قبل ذکر شد، ریزش موی سگ هاسکی می‏‌تواند نشانه یک بیماری خطرناک پوستی باشد. شما می‏‌توانید با استفاده از سرم‌‏های شستشو دهنده، شامپوهای مخصوص و داروهای پوستی ریزش موی سگ خود را کاهش دهید. البته پیش از انجام هر کاری باید افراد متخصص در این زمینه مشورت نمایید. لازم به ذکر است که برای کاهش میزان ریزش موی سگ هاسکی خود، بایستی محیط زندگی آن را تمیز و ضد عفونی کنید.

این طلب رو از دستش نده : علت آمدن کف از دهان سگ چیست؟

کلام آخر

اگر سگ هاسکی شما دچار ریزش موی فراوان شده، نیازی نیست نگران باشید؛ شما می‏توانید با مراجعه به دامپزشک آنلاین سگ ، این مشکل را به بهترین شکل ممکن برطرف سازید و سلامت جسمانی سگ خود را بازگردانید.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --