دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

لوازم جانبی قفس پرنده ، داخل قفس پرنده چی بذاریم؟ بخش اول

لوازم جانبی قفس پرنده

لوازم جانبی قفس پرنده : سوپاپ

پرنده شما ۲۴ ساعت شبانه روز روی پای خود است. به هر حال ، بیشتر پرندگان در موقعیت مستعد استراحت نمی کنند (گرچه بعضی از پرندگان هستند که صاحبانشان را با خواب وارونه می ترسانند!). دندانه پای یک پرنده برای سلامتی بیش از حد او مهم است زیرا پرنده بسیار به پاهای خود متکی است. یکی از مهمترین جنبه های سلامت پا ، تمیز نگه داشتن نشیمنگاه ها است. سوسک های کثیف می توانند منجر به عفونت پا شوند. پرنده، حیوان خانگی شما باید انواع نشیمن ها را داشته باشد. درست مثل داشتن کفش های متنوع. اگر هر روز یک جفت کفش بپوشید ، احتمالاً دچار برخی مشکلات پا خواهید شد. برای پرنده شما نیز همین است. در اینجا چند گزینه خوب برای انتخاب آورده شده است:

چوبی

انواع مختلفی از نشیمنگاهها فراتر از رولپلاک چوبی صاف وجود دارد. می توانید چوب گاو ، چولا و بسیاری از انواع دیگر چوب های سخت را امتحان کنید. همچنین ، اگر در نزدیکی درختان مرکبات تازه ای دارید ، می توانید از شاخه های تمیزآن ها استفاده کنید ، اما مطمئن شوید که آنها با مواد شیمیایی آغشته نشده اند.

نشیمنگاه

 بتونی یا شن و ماسه “پدیکور” مورد علاقه خیلی از پرندگان است. به نظر می رسد پرندگان دوست دارند روی این نوع بافت ها بخوابند ، بنابراین یکی از آنها را در قفس پرنده خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که این نشیمنگاه ها را مرتبا تمیز می کنید.

طناب

طناب برای پرندگانی که آنها را خرد نمی کنند و رشته نمی کنند ، مناسب است. رشته های گشاد شده خطر خفقان ایجاد می کنند و همچنین می توانند به دور پا یای انگشتان بپیچند و باعث وحشت پرنده شوند. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که پرنده شما هیچ یک از الیاف را نمی خورد ، زیرا می تواند کشنده باشد.

لوازم جانبی قفس پرنده

ارتوپدی

این سوپاپ ها به طرز عجیبی شکل گرفته اند به طوری که پرنده از تمام عضلات پای خود در یک نشیمن استفاده می کند.

لوازم جانبی قفس پرندگان:

اسباب بازی ها

اسبابا بازی ها برای پرندگان مخصوصا برای مرغ عشق به اندازه بچه ها مهم است. یک طوطی وحشی دائماً فعال است ، اما یک طوطی اسیر به اندازه همتایان وحشی خود کاری ندارد. این می تواند یک پرنده همراه را به سمت یافتن کارهای جدید بیاندازد ، مانند پر کردن پرها ، قفس او را از بین ببرد یا مانند یک دیوانه فریاد بزند بی دلیل. اما یک دلیل برای این چیزها وجود دارد – پرنده خسته شده است. به جای اینکه به پرنده خود اجازه دهید راه های خود را برای سرگرمی خود کشف کند ، انواع اسباب بازی ها را به او پیشنهاد دهید که می تواند با استفاده از آن از انرژی پرندگان خود به خوبی استفاده شود. در اینجا چند نوع اسباب بازی موجود وجود دارد که به نظر میرسد برای اکثر طوطی ها سرگرم کننده است:

پازل

جستجوی اسباب بازی های پازل و جستجوگر این روزها محبوب هستند. این نوع اسباب بازی های پرنده باعث می شود پرنده شما “برای غذا کار کند”. بیشتر آنها مکانهایی را شامل می شود که می توانید غذا یا آجیل در آن بگنجانید و پرنده شما باید بفهمد چگونه پازل را حل کند. این موضوع به پرنده شما کمی چالش روحی و جسمی می دهد ، که برای سلامتی روان او بسیار مناسب است.

اسباب بازی های چوبی

برای طوطی هایی که دوست دارند جویدن و نابود کردن را بسیار جالب هستند. اطمینان حاصل کنید که تمام چوب های رنگی با رنگ غیر سمی رنگ شده اند و هنگامی که اسباب بازی های چوبی فرسوده شدند آن ها را تعویض کنید.

اسباب بازی های طنابی

طناب باید از طناب نخی نرم ساخته شود. در گذشته برخی از اسباب بازی های طنابی خطر خفقان داشته اند اما این روزها بهتر شده اند. پرنده خود را تماشا کنید تا مطمئن شوید الیاف طناب را نبلعند. اگر چنین است ، اسباب بازی را بردارید. رشته های بلند را همانطور که دیده می شوند کوتاه کنید.

اسباب بازی های پلاستیکی

برای پرندگان کوچکتر که نمی توانند آنها را بشکنند مناسب هستند. پرندگان بزرگتر به پلاستیک سخت تری احتیاج دارند. برخی از تولیدکنندگان اسباب بازی با پلاستیک های ضد گلوله کار می کنند ، که برای طوطی های بزرگتر و مخرب مانند طوطی های ماکائو ، کاکادو و آمازون بسیار مناسب است. اسباب بازی های اکریلیک نیز زیبا هستند زیرا به راحتی خرد نمی شوند.

لوازم جانبی قفس پرنده

کلبه ها

بعضی از پرندگان عاشق کلبه و چادر هستند ، اما باید از آنها فقط با نظارت استفاده شود. پرندگان می توانند پارچه را بخورند یا سوراخهایی ایجاد کنند که به خطر خفگی تبدیل می شود.

اسباب بازی های مخمل خواب دار

اسباب بازی های مخمل خواب دار برای پرندگان از چند سال گذشته وجود داشته است. اینها بسیار زیبا هستند ، اما این خطر وجود دارد که پرنده اسباب بازی را از بین ببرد و برخی از الیاف را ببلعد ، که می تواند بسیار خطرناک باشد.

اسباب بازی های پوششی

اسباب بازی های رنگی اغلب از پر یا طناب خرد شده ساخته می شوند.

اینها اسباب بازی های عالی برای پرندگان منفرد و پرندگان خانگی است که دارای مسائلی مانند کندن یا جویدن پر هستند.

اسباب بازی های پا

اینها اسباب بازی هایی هستند که به قفس متصل نیستند. در عوض ، آنها معمولاً اسباب بازی هایی هستند که به اندازه کافی کوچک هستند تا طوطی آنها را در یک پا نگه دارد یا پرندگان کوچکتر به دور خود بچرخند.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

امید مهرابی

امید مهرابی هستم مدتی هست به تیم پردونه پیوستم سعی میکنم تحقیقات خودم رو با شما به اشتراک بذارم امیدوارم مطالب مفید باشه.
  1. سلام مرغ عشق من بار اول ۷ تخم گذاشت به یه اتفاق تخم ها سخت میشوند بعد تخم۸ میاره و بعد تخم ۹ تخم۹ در نمیاد ما هم نفهمیدیم بعد بدنش بی حس میشه بعد می میره هیچ کدوم از تخم ها هم در نیومدن در چی کار کنیم یک تخم داخل قفسه نره هم مونده همش نگا میکنه ارزن میخره ؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --