Pea for Cockatiel
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

نخودچی برای عروس هلندی

نخودچی برای عروس هلندی می تواند مفید باشد اما به شرط آن که به صورت خام مصرف شود. یعنی بو داده و بانمک نباشد. البته نخودچی چون مواد غذایی سنگین و نفخ زایی است بهتر است با احتیاط مصرف شود تا سلامتی عروس هلندی شما به خطر نیوفتد.

مصرف نخود پخته به مراتب بهتر از  نخودچی است و درصد ریسک پایین تری دارد. چند روز نخود را خیس کنید تا نفخش برود و سپس او را بپزید و در اختیار عروس هلندی خود قرارش بدهید.

منابع گروه تحقیقات پردونه: oghabsanat , petco

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سمیرا عزیزی

سمیرا عاشق طبیعت و حیوانات اگر دست خودش باشه یک باغ وحش برای خودش درست میکنه اما فعلا در حد توانش به نگهداری و پرورش عروس هلندی مشغوله ? سمیرا عزیزی یک طراح سایت و نویسنده تولید محتوا از این جهت به تیم حرفه ای پردونه پیوسته تا بتونه قدمی مثبت و تاثیر گذاری در این راه برداره...
  1. سامان از مشهد

    با سلام دوستان عزیز
    تحت هیچ شرایطی به عروس هلندی خود نخود اعم از پخته شده برشته و دوآنیشه و خام ندهید
    نخود با نفخ بالا سازگار با عروس هلندی نیست و مشکلات گوارشی برای این پرنده ایجاد میکند حتی ممکن است به عفونت روده مبتلا بشه دو سه مورد بوده از دوستان که این عمل را انجام دادند و متاسفانه عروس هلندشون مریض و هر روز دامپزشکی بودند.

  2. سامان از مشهد

    در هیچ شرایطی نخود چی اعم از خام یا بو داده و حتی پخته به عروس هلندی ندهید نفخ بالای نخود سیستم گوارش پرنده را بهم میریزد چه بسا اسهال شود ویا مبتلا به عفونتهای روده ای شود این یک قلم از حبوبات را از برنامه غذایی عروس هلندی حذف کنید.
    در صورتیکه عروس هلندی شما مریض و به حالت بحرانی یعنی اسهال استفراغ مبتلا گردید ابتدا پودر آلفاسریل که یک آنتی بیوتیک قوی با محتوا ویتامین است را بمدت ۵ روز در آب دان پرنده بریزید مقدار این پودر به اندازه دو عدد لپه در یک استکان آب جوشیده سرد شده حل کنید ودر ظرف پرنده قرار دهید.
    مطلب مهم دیگر اگر در جایی هستید که دسترسی به دکتر دامپزشک و یا داروی مورد نظر ندارید سریع نصف قاشق غذا خوری آرد برنج را در یک لیوان آب جوشیده سرد شده در یخچال مخلوط کنید وبا شعله ملایم بپذید تا سفت و غلظت آن درست مثل فرنی شود هنوز روی اجاق گرم است یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید و خوب هم برنید طبخ تمام است بگدرید سرد شود داخل سرنگ سایز کوچک کمکم به خورد پرنده بدهید این غذا بلافاصله جذب بدن و از کاهش مواد مغزی و از بین رفتن قوای جسمانی کمک میکند و از تلف شدن جلو گیر مینماید. امیدوارم مطالب مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --