ترس شبانه کوکاتیل
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

ترس شبانه کوکاتیل به چه صورت است؟

ترس شبانه زمانی اتفاق می‌افتد که چیزی پرنده را در تاریکی می‌ترساند و پرنده خودش را به قفس می‌کوبید. این ترس شبانه کوکاتیل یا همان عروس هلندی اغلب اتفاق می‌افتد، اما ممکن است برای هر نوع پرنده‌ای اتفاق بی‌افتد. ترس‌های شبانه خطرناک هستند زیرا پرنده‌ای که خودش را به قفس می‌کوبد می‌تواند به شدت به خود آسیب برساند.

آسیب پذیرترین اعضای بدن پرنده عبارتند از :

  • چشم‌ها
  • پرهای خونی
  • پاها
  • منقار

اگر پرنده شما دچار ترس شبانه است، ابتدا سعی کنید علت آن را مشخص کنید. شاید اتاق پرنده خیلی تاریک باشد. اگر چنین است، یک چراغ شب خیلی کم نور در فاصله دور از اتاق که نور مستقیم نباشد و نور چراغ هم به اتاق برسد را وصل کنید تا ببینید آیا کمک می‌کند یا خیر. شاید اتاق خیلی روشن باشد و پرنده بتواند سایه‌ها یا حیوانات خانگی دیگر را ببیند که در حال حرکت هستند؟ در این حالت، پرنده را بپوشانید تا ببینید آیا این ترس متوقف می‌شود یا خیر.

آیا اتاقی که پرنده شما در آن می‌خوابد آرام است یا در شب رفت و آمد و سر و صدا وجود دارد؟ کسی که برای یک میان وعده نیمه شب از خواب بیدار می‌شود، ممکن اسب باعث ایجاد ترس شبانه کوکاتیل شود. یک پرنده در شب بسیار آسیب پذیر است،بنابراین طبیعی است که پرنده مراقب خطر باشد.

اگر چند راه حل را امتحان کرده‌اید و ترس از شب همچنان ادامه دارد، در نظر بگیرید که پرنده را در قفس کوچکتری قرار دهید و در یک اتاق خلوت نگهداری کنید تا شب در آن بخوابد . فقط چند عدد ظرف غذا و آب را در قفس قرار دهید. اگر هیچ یک از روش‌های گفته شده عملی نشد بهتر است تا با دامپزشک آنلاین پرندگان مشورت کنید.

نویسنده : دکتر الهام خلفی

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سامان خدادوست

سامان خدادوست یک شعار دارد: زندگی کن و به طبیعت و حیوانات عشق بورز... من عاشق پت ها مخصوصا پرنده ها هستم. پرنده مورد علاقه من مرغ عشق و بعد ملنگو است. به پرنده های خودتون مهربانی کنید و کاری کنید احساس شادی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --