غذای اصلی شاه طوطی چیه
دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

غذای اصلی شاه طوطی چیست؟

اگر به تازگی شاه طوطی خریداری کردید و تجربه ای در نگهداری او ندارید. حتماً این سوال در ذهن شما شکل می گیرد که غذای اصلی شاه طوطی چیه؟ لیست غذای اصلی و رژیم غذایی سالم برای طوطی چه مواد غذایی می تواند باشد. همیشه این نکته را به خاطر بسپارید که رعایت و اجرایی یک رژیم غذایی برای طوطی اهمیت بسیار بالایی در کیفیت سلامت و عمر طوطی شما دارد.

غذای اصلی شاه طوطی

  • شاه طوطی عاشق دانه های روغنی مخصوصاً تخمه است، اما نکته مهم اینجاست که نباید به صورت دائم در اختیارش قرار بدهید چون مصرف هر روزه باعث می شود که کبد شاه طوطی شما چرب بشود.
  • در رژیم غذایی طوطی خود می توانید به صورت هفتگی و به مقدار کم مغزهای آجیل مثل پسته، بادام و فندق در اختیارش قرار بدهید.
  • حتماً در رژیم غذایی شاه طوطی خود حبوباتی مثل لوبیا، نخود، گندم، ماش و… قرار بدهید. حتماً قبل از مصرف آن ها را در آب خیس کنید تا نفخش خالی بشود و سپس آن ها را بپزید و هر روز در رژیم غذایی‌اش قرار بدهید.
  • از میوه هایی همچون سیب، هلو، نارنگی، انار، گلابی و پرتقال غافل نشوید. سعی کنید میوه هایی همچون خربزه، خیار، طالبی به طوطی خود ندهید یا به مقدار کم بدهید که دچار اسهال نشود. میوه هایی همچون آووکادو برای طوطی شما مرگ آور است.
  • سبزیجاتی مانند کرفس، فلفل دلمه ای، انواع کلم مثل کلم بروکلی که سرشار از کلسیم و ویتامین هستند حتماً در اختیارش قرار بدهید.
  • در انتها می توانید از انواع پلت ها و غذاهای آماده مخصوص شاه طوطی را هم خریداری کنید و در اختیار پرنده خود قرار دارید تمام مواد معدنی، ویتامین و پروتئین‌ها را درون خودش دارد.

منابع گروه تحقیقات پردونه: parrotquaker و lafeber

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

سمیرا عزیزی

سمیرا عاشق طبیعت و حیوانات اگر دست خودش باشه یک باغ وحش برای خودش درست میکنه اما فعلا در حد توانش به نگهداری و پرورش عروس هلندی مشغوله ? سمیرا عزیزی یک طراح سایت و نویسنده تولید محتوا از این جهت به تیم حرفه ای پردونه پیوسته تا بتونه قدمی مثبت و تاثیر گذاری در این راه برداره...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --