دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

راهنمای پرورش مرغ و خروس فونیکس

راهنمای پرورش مرغ و خروس فونیکس

پرورش مرغ و خروس فونیکس به ویژه در منطقه ای که این نژاد در آن وجود دارد بسیار محبوب است. این نژاد بسیار زیبا است و به طور کلی به عنوان یک نژاد زینتی پرورش می یابد. همینطور باید گفت که این یک نژاد بسیار قدیمی است و در بسیاری از کشورهای جهان محبوب است.

مرغ و خروس فونیکس در واقع یک نژاد مرغ دم بلند است که اززبان آلمانی نشئت میگیرد.او یک نژاد باستانی. هوگو دوروی (که اولین رئیس انجمن ملی طیور آلمان بود) نژاد خروس فونیکس را در اواخر قرن نوزدهم ایجاد کرد.

راهنمای پرورش مرغ و خروس فونیکس

در ژاپن نژادهای زیادی از این خروس دم بلند وجود دارد. و خروس فونیکس یک تولید آلمانی از این پرندگان دم دراز ژاپنی است. این نژاد قبل از سال ۱۹۲۴ در دنیای غرب به ویژه در ایالات متحده گسترش یافت.

انواع رنگارنگی از آن وجود دارد و همچنین یک نمونه بانتام از این نژاد موجود است. این نژاد در سال ۱۹۶۵ در استاندارد انجمن طیور آمریکا پذیرفته شد.

با این حال ، اگر می توانید به راحتی پرندگان منطقه خود را به بازار عرضه کنید ، می توانید فروش تجاری خروس فونیکس را نیز شروع کنید. پرندگان زینتی معمولاً با قیمت بسیار بالایی در بازار به فروش می رسند. بنابراین ، احتمالاً قادر خواهید بود از فروش تجاری خروس فونیکس سود خوبی کسب کنید.

پرورش مرغ و خروس فونیکس

راهنمای پرورش مرغ و خروس فونیکس

چگونه پرورش مرغ و خروس فونیکس را شروع کنیم

جوجه های فونیکس پرندگان بسیار فعال و دارای مهارت پرواز عالی هستند. و شروع فروش تجاری خروس فونیکس دقیقاً مانند شروع تجارت مرغ با نژادهای داخلی دیگر مرغ هاست.

در اینجا سعی داریم اطلاعات بیشتری در مورد راه اندازی یک تجارت موفق پرورش خروس فونیکس از خرید پرندگان تا مراقبت و بازاریابی شرح دهیم.

خرید

اول از همه ، شما برای شروع کار پرورش خروس فونیکس باید پرندگان با کیفیت بسیار خوب ، سالم ، فعال و عاری از بیماری خریداری کنید. پرندگان سالم رمز موفقیت در تجارت و تولید حداکثری هستند.

بسته به قیمت و در دسترس بودن در منطقه خود می توانید جوجه یک روزه یا پرنده بالغ خریداری کنید. پرندگان بالغ معمولاً با قیمت بسیار بالایی در بازار به فروش می رسند. در حالی که جوجه های یک روزه بسیار ارزان ترند. بنابراین ، توصیه می کنیم از جوجه های یک روزه شروع کنید.

شما می توانید جوجه ها را از نزدیکترین تامین کننده جوجه های مرغداری ، مراکز تولید مرغ یا مزارع موجود خروس فونیکس خریداری کنید. فقط از سالم و فعال بودن جوجه ها اطمینان حاصل کنید. همچنین می توانید وب سایت های قابل اعتماد آنلاین محلی خود را جستجو کنید.

لانه

ایجاد یک لانه مناسب ، راحت و مطمئن برای تجارت خروس فونیکس مهم است. زیرا خانه خوب نه تنها به سلامتی پرندگان کمک می کند بلکه به آنها کمک می کند تا از انواع شکارچیان و شرایط نامساعد جوی در امان بمانند.

نوع لانه بسته به بودجه شما می تواند هر نوع باشد. می تواند بتن کامل باشد و یا می توانید خانه را با هزینه کم و مواد به راحتی در دسترس (مانند بامبو یا چوب) بسازید. فقط مطمئن شوید که خانه برای پرندگان امن و راحت باشد.

هنگام ساخت لانه، سیستم تهویه خوبی نصب کنید. سیستم تهویه مناسب به حذف گازهای مضر از داخل خانه کمک می کند و پرندگان را نیز سالم نگه می دارد.

لانه را به گونه ای درست کنید تا بتوانید به راحتی آن را تمیز کنید. و از جریان هوا، نور و تمیز بودن کافی در داخل لانه اطمینان حاصل کنید.

جوجه های فونیکس به عنوان یک نژاد بزرگ طبقه بندی می شوند و از آنجا که پرندگان زینتی هستند بنابراین به طور کلی به فضای زندگی بیشتری احتیاج دارند. به طور متوسط ​​، یک پرنده بالغ به ۲ تا ۳ مترمربع فضای لانه احتیاج دارد.

غذا دادن

تغذیه پرندگان با غذای بسیار خوب و مغذی مهمترین قسمت کار پرورش خروس فونیکس است. زیرا غذای خوب نه تنها باعث سلامت پرندگان می شود بلکه به رشد بهتر و تولید بیشتر آنها نیز کمک می کند.

شما می توانید مرغ های خود را با خوراک آماده مرغ / تجاری تغذیه کنید یا می توانید خوراک خود را تهیه کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که غذا برای پرندگان شما خوب و مغذی است.

هرگز مرغ و خروس های خود را با خوراک های آلوده تغذیه نکنید. و همیشه سعی کنید آن ها را به اندازه نیاز آب آشامیدنی تمیز و تازه بدهید.

جوجه های فونیکس هم برای پرورش در سیستم بسته و هم در محدوده آزاد مناسب هستند. اما افزایش آنها در سیستم فضای آزاد به شما کمک می کند تا هزینه های تغذیه را کاهش دهید و در عین حال به افزایش کیفیت محصولات نیز کمک می کند.

پرورش

جوجه های فونیکس به طور طبیعی ، مانند بسیاری از نژادهای دیگر مرغ خانگی ، پرورش دهنده های بسیار خوبی هستند. اگر نسبت مناسبی از مرغ و خروس را در گله خود نگه دارید ، آنها به راحتی تولید مثل می کنند و تخم های بارور کافی برای جوجه ریزی تولید می کنند. به طور کلی یک خروس سالم برای تولید مثل در حدود ۱۰ مرغ کافی است. مرغ ها مرتباً جنین می گیرند و مادران بسیار خوبی هستند.

مراقبت

فونیکس ها پرندگان بسیار ملایمی هستند و بسیار راحت با آنها رفتار کنید. آنها همچنین ماهیتی بسیار خجالتی و دوستانه دارند. آنها بسیار زود اهلی می شوند و اگر از کودکی با آنها زندگی کنید ، به عنوان حیوانات خانگی بسیار جذاب و خوش رفتار می شوند. دم آنها بسیار بلند است ، بنابراین به طور کلی برای خوب نگه داشتن پرهای دم خود نیاز به مراقبت ویژه دارند.

برای نگهداری از این دم های طولانی باید آنها را در بالای بلندی ها نگه داشت . آنها نیاز به فضای اضافی در داخل خانه خود نیاز دارند که باید خشک باشد. و همچنین به رژیم های منظم با پروتئین بالا برای حفظ پرهای بزرگ خود نیاز دارند.

بنابراین ، همیشه سلامتی پرنده خود را به طور منظم از نظر علائم بیماری کنترل کنید. و در صورت مشاهده موارد غیر معمول اقدامات لازم را انجام دهید. آنها را به موقع واکسینه کنید و همیشه سعی کنید ارتباط خوبی با دامپزشک در منطقه خود داشته باشید.

بازاریابی

بازاریابی محصولات مرغ (مانند گوشت و تخم مرغ) مشکلی ایجاد نمی کند. اما بازاریابی پرندگان زینتی در برخی مناطق ممکن است دشوار باشد. زیرا تقاضای بازار پرندگان زینتی در همه مکان ها یکسان نیست. بنابراین ، شما باید استراتژی های بازاریابی خود را قبل از شروع این تجارت تعیین کنید. اگر می توانید پرندگان زینتی را به راحتی در منطقه خود به بازار عرضه کنید ، پس می توانید این تجارت را شروع کنید. در غیر این صورت شما باید با نژاد دیگری شروع کنید.

اینها گامها و روشهای مشترک برای شروع و راه اندازی یک تجارت موفق پرورش فونیکس ها بود. پرورش خروس فونیکس بسیار آسان است. می توانید آنها را بزرگ کنید حتی اگر مبتدی باشید. امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد! موفق باشید و از خداوند میخواهم به شما برکت دهد!

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

امید مهرابی

امید مهرابی هستم مدتی هست به تیم پردونه پیوستم سعی میکنم تحقیقات خودم رو با شما به اشتراک بذارم امیدوارم مطالب مفید باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --