دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

چه غذاهایی برای کبوتر ها مضر است؟

چه غذاهایی برای کبوتر ها مضر است؟

کبوترها پرندگان تنومندی هستند که در شهرهای بزرگ و کوچک اطراف ما در حال زندگی هستند.

از آنجا که کبوترها تعداد زیادی تولید مثل می کنند. در بسیاری از شهرها مورد توجه قرار گرفته اند و به عنوان پرنده خانگی از آنها نیز نگه داری میشود.

کبوترها برای حفظ سلامتی خود به رژیم غذایی بسیار خاصی احتیاج دارند. بنابراین چه در طبیعت و چه به صورت محلی، باید مراقب باشید چه کاری انجام می دهید و به آنها چه غذایی می دهید.

چه غذاهایی برای کبوتر ها مضر است؟

رژیم غذایی

به منظور حفظ رژیم غذایی سالم برای یک کبوتر ، باید از شیوه تغذیه آنها در طبیعت تقلید کنید. اجتناب از غذاهایی که معمولاً برای انسان ها در نظر گرفته می شود ، مانند نان ، پنیر و گوشت. کبوترهای وحشی رژیم غذایی پر از مواد غنی از فیبر مانند غلات و دانه ها را می خورند.

نان یکی از رایج ترین غذاهایی است که مردم به کبوترها میدهند. اما کربوهیدرات های پیچیده موجود در نان هیچ گونه ارزش غذایی ندارند و حتی می توانند بر گرسنگی آن ها بیفزاید.

کبوترها به دلیل نداشتن دندان ، برای هضم غذای خود نیاز به تهیه غذای ریز دارند.

کبوترها از طریق استفاده ازسنگدان ، که در پایین مسیر روده قرار دارد، غذا را هضم و تجزیه می کنند.

برای اینکه این سیستم کار کند ، کبوترها باید همراه با غذای خود سنگها و سنگهای کوچک بخورند.

کبوترهای وحشی هنگام جمع آوری دانه و بذر به طور طبیعی مقدار مناسبی از شن را می بلعند. اما کبوترهای اهلی باید همراه با رژیم غذایی معمولی خود از غلات پوسته فرآوری شده نیز تغذیه کنند.

ملاحظات

غذاهای مورد نیاز یک کبوتر سالم شامل نخود خشک و ذرت است. آنها دارای پروتئین زیادی هستند و به تقویت عضلات و حفظ پرهای کبوتر کمک می کنند.

ذرت اما می تواند به عنوان چربی در بدن کبوتر نیز ذخیره شود ، بنابراین باید فقط در ماه های زمستان به مقدار محدود به کبوتر خورانده شود.

گندم و سورگوم دانه های اصلی کبوترهای وحشی است همچنین در مخلوط دانه های کبوتر خانگی وجود دارند. برخی از کبوترهای وحشی مقدار کمی گیاهان سبز نیز می خورند. یک کبوتر کامل هر هفته حدود ۵۰۰ گرم دانه می خورد.

باورهای غلط

یک اعتقاد رایج هست که خوردن برنج نپخته باعث باد کردن و منفجر شدن کبوتر می شود.

براساس این اعتقاد میگویند که کبوترها قادر به هضم دانه نیستند. هنگامی که در معده آنها منبسط می شود، جایی برای رفتن ندارد. در حقیقت ، پرندگان معمولاً هنگام مهاجرت به شمال برای تغذیه به مزارع غرقابی برنج بستگی دارند و متخصصان زیست شناسی حیوانات می گویند برنج نپخته تفاوتی با پرندگان در طبیعت ندارد.

هشدار

کبوترها به خصوص در فصل تولید مثل بیش از اکثر پرندگان به آب احتیاج دارند ، بنابراین باید ازدادن غذاهای کم آب جلوگیری شود. نمک می تواند آب بدن کبوترها را کم کند ، اما کبوترها عاشق نمک هستند و به بلوک های نمکی که مخصوص خوک ها و گوسفندان است دیده شده که حمله می کنند. غذای انسان به ویژه گوشت برای سلامتی کبوتر بسیار خطرناک است. غذای انسان می تواند باکتری هایی را به کبوترها انتقال دهد که توانایی مبارزه با آنها را ندارند. بیماری ها و خطرات سلامتی به کنار ، تغذیه کبوترها در طبیعت می تواند آنها را به تغذیه انسان وابسته کند و کمتر به دنبال غذا به تنهایی باشند.

غذاهای مضر برای کبوتر

انقراض

اعتقاد بر این است که تعامل انسان و تغذیه نامناسب کبوترهای اهلی و وحشی یکی از دلایل انقراض پرندگان است. در حالی که بسیاری در مناطق شهری ادعا می کنند که کنترل جمعیت کبوتر کنترل نشده است ، واقعیت این است که در حال حاضر حدود ۵۹ گونه در معرض خطر انقراض قرار دارند که بیش از ۲۰ درصد کل جمعیت کبوترها است. از دهه ۱۶۰۰ ، ۱۰ گونه کبوتر منقرض شده اند. در حالی که از بین رفتن زیستگاه و شکار بیش از آنها تاثیرات زیادی در انقراضشان داشته ، متخصصان پرندگان معتقدند که اهلی سازی و تغذیه نامناسب باعث ضعیف شدن کل گونه کبوترها شده است.

دوستان عزیزم سعی شد مواردی در مورد کبوترهای وحشی و اهلی یا رام شده ذکر شود امیدوارم که این مطلب مفید بوده باشد.

دعوت به مشاوره آنلاین دامپزشکی

امید مهرابی

امید مهرابی هستم مدتی هست به تیم پردونه پیوستم سعی میکنم تحقیقات خودم رو با شما به اشتراک بذارم امیدوارم مطالب مفید باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --